Olen alkanut taas näkemään unia, jotka muistan herätessäni. Muutama yö sitten näin unen, jossa olin Tuppukylän omakotitalossa. Niitä unia näin yhteen aikaan tiuhaan. Ja nyt taas, monen vuoden tauon jälkeen. 

Tuppukylän omakotitalo-unessa olen siinä talossa, missä me silloin asuimme. Unessa talo ulkoapäin kuten pohjaratkaisukaan ei ole todenmukainen, vaan unenmukainen. Se ei siis vastaa reaalitodellisuutta, vaan se on unen todellisuus. Yleensä talosta löytyi yllättäen lisää huoneita, talossa oli kaksi osaa, ja hämmästyin, kun se toinen osa keittiöineen ja ulko-ovineen, eteisineen, löytyi ja ihmettelin, miksi emme ottaneet käyttöömme sitä puolta, koska se oli järkevämpi ja kodikkaampi. 

Nyt tässä unessa olin palannut takaisin Tuppukylään siihen omakotitaloon, jonka pohjaratkaisu ei ollut ns oikea, vaan erilainen, unessa tosi. Olin tyytyväinen, onnellinen, paluusta En muista enää unta sen tarkemmin, mutta unen loppuvaiheessa tajusin, että talossa on kaksi osaa...

Viime yön unessa olin seksiaktissa jonkun miehen kanssa. Joko tältä mieheltä tai joltakin toiselta mieheltä pyysin rehellistä vastausta siihen, miksi minua ei kukaan mies huoli kumppanikseen. Olenko niin ruma? 

Mies aloitti vastauksensa pitkähköllä alustuksella, joka päätyi loppulauseeseen: minä olen niin ruma, olen todella ruma, ja tämä on se syy, miksi minun kanssani ei kukaan halua aloittaa suhdetta. 

Se osui, upposi ja sattui 

Oma vika, sait mitä pyysit. Rehellisen vastauksen,

Tämän olen kyllä tiennytkin. Nyt sain siihen vahvistuksen. 

Uni jatkoi, muuttui, Olin jossakin, missä oli paljon ihmisiä, Minulla oli vatsa kipeänä ja söin vaaleaa leipää pienin purasuin. Sen hetken, kun laskin leipäpalan viereeni, joku toinen vei sen ja otti haukun. Se kyllä oli minun leipäni. Ei se mitään, näin kävi aiemminkin. Syön sitä hitaasti ha pienin haukkauksin koska minulla on vatsa kipeänä. 

Unessa lähdin kauppaan ostamaan jotakin ruokatarviketta. Hyllyttämässä oli myyjä, joka oli oikea ihminen, mutta nuken tai vauvan kokoinen. Hän ärsyyntyi koska käteni osui häneen ja alkoi aggressiivisesti urputtamaan. Minä kyykistyin hänen eteensä ja sanoin erittäin kuuluvalla äänellä: Siis sanoitko sinä, että jos en lähde tästä, kohta tulee hyvän perheen tuhmat tytöt ja sitten veri vuotaa. 

Toisin myyjän sanomaa lausetta mielessäni, jotten unohtaisi sitä, Sitten tajusin: Oletko sinä ottanut piriä, näytä silmäsi. 

Itse kauppias tuli paikalle ja toisin hänelle myyjänuken sanat, hän ei ollut moksiskaan. Kannoin kainaloiden alta pienen myyjän kassalle, missä oli parempi valo, jotta näkisin pupillit. Ne oli normaalit. Et ole vielä ottanut, sinun pitäisi päästä ottamaan annos ja siksi olet tuollainen. 

Ostos oli joku yksittäispakattu broilerinfilee, hinta oli melko huikea. 

En tiedä, miksi näen tai näin unia Tuppukylän talosta. Luopumisprosessi? Se, miksi pitkän tauon jälkeen näin unta Tuppukylän talosta, johtui varmastikin siitä, että exän kanssa käytiin pitkällistä viestin vaihtoa lasten tapaamisjärjestelyihin liittyen. Tapaaminen toteutui, mutta olihan yhden sortin vääntö. Osasyynä, etten suostunut hänen aikataulutukseen, koska se ei sopinut lainkaan meidän aikatauluun ja lähdin ihan itsekkäästi minä itse ja lapset, meidän arki, edellä. Se on kylläkin oma lukunsa se, eikä kuulu unipostaukseen.