Lapsilla on ollut kesälomaa jo kuukausi. Kaksi ensimmäistä viikkoa Pirpana oli päiväleirillä, jonne hän meni bussilla Jiin saattamana ja hakemana. Tilanne oli Jiille aika stressaava, oli sekaisin kellonajoista ja matkakortin käytöstä ja aivan kaikesta. Toisella viikolla homma jo vähän lähti sujumaan, mutta ihan minun muistutusten varassa se kaikki oli. Ja eihän se poika mitään kotona syönyt, vaikka jääkaapissa oli valmiina.

Minun kahden viikon lomani on loppusuoralla. Lapset lähtevät viikonlopun viettoon ja minä kulutan aikani käymällä harrastamassa ja katsomassa kesäteatteria.

Ja sitten onkin lasten viikon mittainen leiri ja minun työpätkäni. Heinäkuun olenkin kokonaan lomalla, ja sinne on jo lomamatkaa ja tekemistä suunniteltu. Itse asiassa olen aika paljon suunnitellut, toivottavasti kaiken ennätämme tehdä ja säät ovat sen suhteen suotuisat.